Felanmälan

Såhär gör du din felanmälan

  1. Du som hyresgäst hos LysekilsBostäder gör enklast din felanmälan via Mina sidor dygnet runt. Om du har flera kontrakt måste du gå in under det kontrakt du vill felanmäla för att lägga din anmälan.
  2. Via Felanmälan på tel. 0523-611690 under våra öppettider.
  3. Via besök på LysekilsBostäders kontor under våra besökstider.

Innan du gör en felanmälan, kom ihåg att du som hyresgäst ansvarar för att åtgärda "enklare" fel i din lägenhet. Till t ex byte av glödlampor, rensning golvbrunn, m.m.

Du är skyldig att anmäla fel och brister som uppstår i lägenheten. Kontrollera till exempel regelbundet att inte elementen läcker. Om ett fel uppstår med en större skada till följd, och du inte anmält det, kan du bli ersättningsskyldig.

För att kunna ha tillgång till "Mina sidor" måste Du vara registrerad som användare. Logga in med ditt personnummer samt lösenord eller Bank-ID.

 

Någon använder en skiftnyckel på ett avloppsrör

Akuta fel på kvällar och helger anmäls till vår fastighetsjour som gör en bedömning av när felet måste åtgärdas.

Ring Wallins Bevakningstjänst 

tel: 0705-92 06 19